Dressyrlektion

Hejsan!
Igår red jag dressyrlektion för Monica (c-tränare) på Merlot och det gick jätte bra! Jag älskar den ponnyn, hon är så himla härlig att rida.
Vi tränade massor på övergångar och att jag skulle ha kvar henne i form, och hon var bara såååååå fin! Så himla kul när allt funkar!
Idag funkade även galoppen mycket bra så det var toppen roligt.

På kvällen hade jag köpt godis till en mysig hemma kväll framför tvn, men när jag gick ut i stallet hade jag glömt godiset på tv bordet och att hunden var i huset så hon åt upp lite godis och sen slicka hon på resten så jag inte skulle kunna äta upp det som hon inte hann äta upp själv! Gullig hund jag har!
MVH Lovisa
Merlot går dressyr
Merlot och jag på vår första och hittils enda lokala dressyrtävling.

Segt med skolan, men roliga ridpass.

Hej!
Som sagt skolan är vääääldigt seg just nu och vi har massor hela tiden. Imorgon har vi matte prov och jag hoppas verkligen att det går bra!
Idag fick jag prova vår nya ponny Virus. Han var helt underbar att rida, mjuk i handen och hade fint steg och var lagom pigg. Han kommer troligtvis bli mycket populär. Jag satt mest själv och tänkte på att vara lätt i handen så trivdes han väldigt bra.
Sen red jag Märla min älskade pärla! Jag fick rida med på en av mammas lektioner och hoppa henne lite och hon var jätte glad att få hoppa, det var inga höjder men hon var lycklig iallafall! Hon var ganska pigg, men det var skönt att sitta på hennes rygg efter att inte ridit henne på en vecka på grund av Globen, då jag inte hann rida.
Dino var tvungen att gå lektion så han kunde jag tyvärr inte rida.

MVH Lovisa

Hoppträning

Hejsan!
Idag tränade jag Dino och det gick så himla bra! Har ju bytt till vanligt bett nu och han funkar verkligen toppen. Jag är så himla glad över den ponnyn, tror han kommer bli sjukt bra. För övrigt så red jag riktigt bra idag och han lyssnade jätte bra på mig! Sen är Helena så otroligt bra tränare!
Jag är så himla inspirerad efter helgen då jag glott på varje internationell hoppning förutom EN klass (då såg jag de tre sista ryttarna för vi kom precis). Jag får sådan enorm inspiration från de duktiga ryttarna! Även Helena tävlade i helgen i Globen och hon var jätte duktig!
Helenas häst Chamonix H blev morgondagens stjärna i hoppning, grattis!
Hittar inte usb sladden så jag ska kunna lägga in bilder men det kommer, jag lovar!
Märla gick lektion, hann inte rida henne innan jag skulle iväg på träning. Imorgon rider jag båda. Längtar efter att få rida min fina MärlaPärla
MVH Lovisa
dino älsk
Dino leker sig över 120 cm

RSS 2.0