Hoppträning

Idag var det hoppträning för Helena Persson som jag tränar för! Dino var med idag, i markarbetet var han ganska tittig och springig men när jag fick upp innerhanden och använde innerskänkeln blev det bättre! I hoppningen var han jätte fin, hoppade en kort bana och han var klockren, ville inte hoppa för mycket efterssom det är tävling i helgen!
Så i helgen är det tävling på Sundbyholms Travbana, alltid fina och trevliga tävlingar!
Maria red Märla idag efterssom jag tränade Dino =)!
älsklingen <3
Dino <3

Lord Dino <3

Lord Dino f. 1999 e. Zoy Gun u. Dagåvija ox ue. Glaz ox
Lord dino
Lord Dino, kallas Dino är en ponny som går på min mammas ridskola till vardags men jag har hittat en enorm hopp kapacitet i honom. Han är en svensk ridponny med pappa fullblod/russ och mamma arab. Dino har tävlat sen mars 2008 då han gick runt en LD med ett stopp, i maj 2009 debuterade han MSV B med två nedslag. Han var klar för MSV B redan augusti förra året, så han har utvecklats enormt snabbt. Tyvärr blev han sparkad i hagen i Augusti så han fick stå ett tag, men nu finns inga spår av sparken kvar. Det här är en ponny som jag tror på enormt mycket. Han är min ögonsten :)<3!

Merlot <3

Merlot f. 2002 e. Alexon D 865 u. Sagón ue. Filur 331

Merlot eller Märla som hon kallas är mina egna ponny som har varit min sen 22 juni 2006. Hon var 4 år när vi köpte henne men ändå väldigt väl utbildad för att vara så ung. Märla är en svensk ridponny och pappa är svenskt halvblod och mamma är 75 % russ och 25 % anglo arab. Vi har tillsammans tävlat upp till MSV B+5 med 0 fel som 7 åring, slutade totalt 4:a i KRAFFT Ungponny Cup 2009 efter ett pet i båda kvalen, hon har gått ungponny championatet 2007 0ch 2008 och Ungponny 2008. Märla är min lilla pärla :)<3!

Ny blogg!

Hejsan!

Här ska ni kunna följa min träning med mina ponnyer och även tävling. Jag kommer skriva om mina ridpass varje dag och lägga upp tränings schema för varje vecka. Ni får gärna komma med frågor om ni vill.

Jag vill tacka Mikaela Zimdahl som fått mig att göra en blogg och jag tipsar er att kolla in hennes blogg :), http://tavlingsryttaren.blogg.se lätt bästa bloggen :D<3!

Kramar Lovisa

RSS 2.0