Inget är starkare...

än kärleken till denna ponny, Merlot!

Jobb hela veckan!

Det är därför uppdateringen har varit helt klart kass!
Jag jobbar på ridlägrerna vi har på ridskolan och det går jätte bra men jag är så himla trött nu ska ni veta!
Märla har gått underbart bra den här veckan och jag bara njuter av att sitta på hennes rygg! Awesome känsla.
Blir ett kort inlägg så hörs vi imorgon, då kan jag berätta vad jag gjort när jag jobbat också, sista dagen imorgon.
Dino går bra, börjar galoppera honom imorgon!
Jag och Märla har numera varit ett par i 4 år!

Massa gjort!

Massor har blivit gjort på två dagar, jag kan ju skriva vilka jag ridit.
Frank
Igår:
Mamma longerade först och sen fick jag sitta upp, han var mycket coolare hemma än vad han var när jag provred. Red lite i alla gångarter, fortfarande lite spänd men som sagt, mycket bättre!
Idag:
Petra fick rida idag och det gick toppen.
Jackie
Igår: Sugar har fått ett nytt smeknamn ;)! Men igår var hon spänd men helt okej, mamma longerade innan och sen gick det bra när jag red.
Idag: Idag var hon jätte spänd och jobbig när jag red, förhoppningsvis går det bort snart :)!
Märla
Igår: Åååååh så fin min älskling var! Jobbade på en liten fyrkant med att få en bättre galopp där han bär sig mer, OMG vad fin hon var! Lycka!!
Idag: Idag red jag lite lätt.
Dino
Igår: Skritt, trav en halvtimma, han får ju inte göra mer nu, han är ju på igångsättning och jag har blivit tillsagd att han inte ska bli ansträngd men han var fin!
Idag: Samma!
Va på kliniken med en av ridskolans hästar idag, ska dit med en ponny imorgon. Har även hunnit att vara inne i stan en snabbis igår, haha.

Lååååång dag!

Dagen började 04 15 när jag gick upp och åt frukost med mera, vid 05 00 rullade bilen mot Skåne. Kl. 13 30 efter några stopp var vi framme hos hästhandlaren. Eftersom mamma har ridskola så var vi på jakt efter ridskoleponnyer. Jag fick provrida två stycken och de var så pass fina att vi bestämde oss för att ta med dom hem. Vi hade ju självklart transporten med. Så nu har vi två nya ponnyer i stallet, jätte fina, snygga ponnyer.
17 timmar tog resan, fram och tillbaka, snacka om att man är slut nu. Imorgon ska jag upp tidigt och rida 4 ponnyer innan lunch, Merlot, Dino, Frank och Sugar! För att sen efter lunch få skjuts till Tyresö till min underbara klasskompis, och vi ska till stan! Sen ska jag sova hos henne så får se om jag hinner uppdatera imorgon.
På bilden här har vi Nachtfalke "Frank", sen var det ett sto med också som heter Sugar Dandys Jack "Sugar" :)!

Blogga?

Vill ni att jag ska blogga? Kommentera då!!! =)

Dressyrprinsessan!

Har ridit dressyr på Märla två dagar i rad nu och jäklarns så fin hon är! I förr igår red jag mest bara igenom henne för igår red jag dressyr lektion för Monica och jäklar vad bra det gick. Hon behöver fortfarande trampa under sig bättre i galoppen, men traven, OMG vad fin den har blivit! Det är så himla kul. Jag älskar min fina pärla!
Är hon inte fin, min pärla?

RSS 2.0