Lord Dino

Foto: Sara Jansson, the one and only!
Det här inlägget är tillägnat min fina Dino! Jag saknar att rida honom något sjukt mycket!

Tävling Nyby-Torshälla RK

Hejsan!
Jag har varit och tävlat på Nyby-Torshälla RK hela helgen. Eller egentligen så har jag bara startar två klasser, en lördag, en söndag men jag har ju varit där hela låååånga helgen. Det har ju inte varit jätte nice väder heller, haha! Tur att man har underbara vänner som gör helgen liiiite bättre!
LA lördag: 0 fel 5:a Hon var så sjukt fin! Precis innan jag skulle gå banan så öppnade sig himlen och det stod spön i backen av spöregn, fy så hemskt det var, men det slutade som tur precis innan jag började hoppa fram. Framhoppningen var sjuuuukt tung så hoppade bara något litet språng på lilla, räcket, oxern, bara ett språng vara på oxern och räcket och b-ponnyhöjd. Sen väl inne på banan var hon sjuuuukt fin, älskar ponnyn! Var en ganska stor LA men det fixar min goa ponny plättlätt! Var en A0a men red jätte långa vägar på grund av underlaget. Här red jag faktiskt ganska bra!
MSV B söndag: 12 fel Egentligen var ritten bättre än de låter, eller ja jag var katastrof, ponnyn var underbar. Red jätte illa på tvåan och sen var det ett antal galopp språng till ett räcke så rev båda dom och sen red jag ut henne på en stor oxer så hon petade den. Men hon var jäääätte fin och hon är så tuff som inte ballar ut även fast det är piss dåligt underlag.
Puss på ponnyn, mig vet jag inte vad man ska göra med, haha!
Finaste Märla!
Merlot Heby RF Foto: Linda Enarsson

Längeee seeen!

Hejsan allihopa!
Det har hänt mycket sedan sist kan jag ju bara tala om. Bland annat så har Dino gått och fått ont i ryggen tyvärr. Det gick nämligen jätte jätte pinsamt dåligt på sista tävlingen, en lokal LB, han vägrade ut sig på andra hindret som var ett vanligt räcke och han låg perfekt och han är en sån ponny som inte ska stanna när han kommer rätt eller ja, han gör det inte om han inte har ont. Så vi tog hem veterinären och självklart hade han jätte ont i ryggen, stackaren...
På samma tävling som Dino vägrade ut sig på andra hindret lyckades jag starta innan startsignal på Märla, red en jätte fin runda med ett pet på första hindret tyvärr, men hon talade inte om för mig att jag hade startat innan startsignal förrns jag hade kommit imål. För det första kändes det onödigt att slita på min ponny när klassen inte var värd någonting eftersom jag var ute innan första hindret liksom och sen var det inte skyst mot mig, jag blev ju bara mer besviken...
Och jag som skulle samla poäng till mountain horse pony cup där, haha lyckat av mig? Men men, alla har väl dåligt dagar?
Jaja, förra helgen var jag med Merlot i Skogslotten på Majpokalen och så fin hon var! Nationellt hela helgen. Var pissväder på fredagen så banan var grymt tung men det fixade min Pärla lätt.
LA Fredag: 4 fel ett skit pet för att jag la henne i skiten.
MSV B Lördag: 4 fel, samma sak här.
LA Söndag: 0-4 fel La henne lite stort på sista hindret så hon petade det men hon var helt grym i helgen säger jag bara!
Ska lägga upp film sen!
Min älskade lilla Merlot är tillsalu! Hon är riktig liten pärla, särskilt om man vill komma långt i hoppningen, även snäll att ha och göra med.
Är du intresserad?
Maila mig på [email protected]
Nu är jag trötter så vi hörs senare!
Se you later, alligator!
Fina Merlot
Jag och min bästa vän!

RSS 2.0