Hoppträning igår, idag barbacka!

Igår var det hoppträning för Helena Persson på Dino! Idag satte jag lite mer galopp i honom och då tog jag lite mer i honom så det vart lite tokiga språng men när jag bara rullar på och inte lägger mig i för mycket går han verkligen toppen, han är helt underbar! Ska försöka få in en film från träningen!
Idag red jag Märla och jag red barbacka, ändrade lite i planeringen så det blir lite mer variation i träningen, hon var toppen fin och jag fick öva på min balans, haha!
Imorrn åker jag till Lofsdalen så det kommer bli lite dålig uppdatering, tyvärr!
<dfhd<fjhdfzj
Servus och jag, ponnyn jag tävlade galopp på förut, finns fortfarande hemma hos mig!

Longering

Hejsan!
Japp idag var det longering på schemat för Merlot och det gick jätte bra förutom att hon hade lite svårt att lyssna på "sakta av", haha! I början var hon lite springig men på slutet slappna hon av och var helt lovely!
Hon som brukar hjälpa mig med Dino red honom idag men har inte hunnit fråga hur det gick, hon är så duktig så det gick säkert jätte bra :)! Tänkte visa veckans schema för ponnyerna. Har tyvärr inga broddar på ponnyerna så kan inte rida ut!
Merlot:
Månd.: Longering
Tisd.: Lektion då Dino hopptränar, hennes tur nästa vecka
Onsd.: Dressyr
Torsd.: Ska bort så Petra rider.
Fred.: Ska bort så Petra rider.
Lörd.: Ska bort så Petra rider.
Sönd.: Vilar
Dino:
Månd.: Lektion
Tisd.: Hoppträning
Onsd.: Lektion
Torsd.: Lektion
Fred.: Lektion
Lörd.: Lektion
Sönd.: Vila
Om ni undrar varför Dino går så mycket på lektion är det för att han är ridskole ponny egentligen, min mamma äger nämligen en ridskola, men för ungefär 2 år sedan upptäckte jag hans hopptalang så jag har fått hoppa och tävla honom men han går fortfarande på ridskola, men det funkar bra då jag inte hinner med två ponnyer efter skolan men de dagar jag hinner rider jag ju sjävklart båda. Jag försöker rida mycket dressyr på honom då det är mycket viktigt för hoppningen. Jag försöker att hinna rida båda så mycket som möjligt då det är viktigt att känna dom ordentligt men det är svårt att hinna plus att jag måste rida innan 17 00 varje dag för då börjar lektionerna och båda ridhusen är upptagna och nu på vintern går det tyvärr inte att rida ute. Men på helgen har jag ordentligt med tid!
I helgen ska jag till fjällen och åka skidor och skoter, vi har en stuga där nämligen!
7 februari är första tävlingen, LB med båda två!
lklhlih
Merlot och jag Ljungby 09 Foto: Cornelia Rylén

Mycket i skolan...

Ja, tyvärr har jag haft mycket i skolan nu de sista dagarna men nu är jag tillbaks!
Igår så red jag båda. Hade faktiskt även graman på båda. Först red jag Merlot och hon var helt underbar. Jag kunde verkligen rida ihop henne och få med bakbenen och jag fick en helt underbar känsla på pärlan. Gjorde lite öppna, sluta. Gjorde samma sak på Dino fast jag övade även på att han inte skulle sparka mot skänkeln i galoppen, det tyckte han var lite jobbigt så han blev lite springig efter det men han var fin i övrigt.
Idag red jag Märla och min kompis Dino och det gick jätte bra för oss båda, vi gjorde ungefär samma sak som igår fast utan graman, båda hästarna var jätte fina men Märla var lite svårare att rida ihop idag och hon var lite starkare men jag var ändå nöjd med henne!
dafhartjrs
Dino i hagen 2010 Foto: Marie Krügger

Hoppträning

Idag var det hoppträning med Merlot även kallad Märla Pärla för Helena och idag var hon verkligen en riktig pärla! Första hoppträningen sen vilan och hon var toppen fräsh, inte sådär galet pigg jag trodde att hon skulle vara. Så jag är riktigt nöjd med träningen och med ponnyn. Nästa gång jag tränar ska jag försöka fota övningarna vi har hoppat. Först galopperade vi på en volt med ett hinder på varsin sida och vi skulle ha lika många galopp språng imellan de två små cavalettisarna. Sen fick vi hoppa lite linjer och till sist en bana! Hehe, jag vet att jag är dålig på att förklara! Jag är jätte glad att hon var så fin idag efter vilan, min lilla älskade Pärla! Dino gick på lektion!
zxgdg
Jag och Merlot i hagen 2009

Dålig uppdatering pga. ett trasigt internet

Jajjemensan det är som det står, men nu är jag tillbaka! Idag har jag ridit båda ponnysarna. Först Merlot och jag hade lagt fram bommar och hon var jätte pigg i början men lugnade ner sig på slutet och på slutet var hon cool lugn! Det var skönt! Sen red jag Dino och han var spänd idag så han var inte lika fin, gjorde samma sak med honom. Blev ett kort inlägg för nu ska jag sova!
gooooodnaaaatt! =)
,jgjkgk
Ponnyn på bilden är min älskade gamla b-ponny, vill ni veta mer om henne och vad som hände henne?

Hoppträning

Idag tränade jag fina Dino och han var totalt underbar!
Först red vi fram själva.
Det var ju första träningen efter igångsättningen idag, så vi tog de ganska lugnt. Först fick vi rida i trav och galopp på volten och flytta hästarna åt sidan. Sen fick vi hoppa en linje där vi skulle  ha 4 galopp korta språng emellan, det var tre hinder. Övningen var till för att man skulle se om hästarna var lydiga även med hinder och Dino var toppenfin och lydig. Även när vi skulle ha 3 galoppsprång var han jätte fin. Sen hoppade vi en fyr kombination och den tog vi bara 2 gånger så det inte skulle bli för många språng! Han var verkligen toppen idag, det är så himla härligt när det funkar så här bra!
aaa
Lord Dino reg. MSV B Vinst NGR Juli 09

Markarbete med bommar!

Idag red jag Märla och jag red med på en hopplektion så jag jobbade med en massa bommar och hon var lite olydig först men blev mycket bättre sen. Jag riktigt älskar den ponnyn, hon är helt underbar!
Annars har jag inte alls gjort mycket idag, gick i skolan och jag var helt slut efter, nej imorgon ska jag träna sen ska jag nog titta på någon film, har matte och göra också, inte kul.
advdsgf
Jag och Merlot in action, Sorunda RK Maj 2009 LB 6:a

Rask promenad!

När jag skulle rida kom jag och mamma på att ridhuset var uthyrt till hundar kl. 17 00 så det var bara att springa ut och ta en halvtimmas promenad kl. 16 30, var även jobbigt för mig, haha! Mina ponnyer har nämligen inga broddar än så jag kan inte rida ute.
Dino gick jätte bra idag, jätte kul!
Världens bästa Sara- http//gotlandsryttaren.blogg.se har gjort en jätte snygg animering till mig! Tack darling!
Nu ska jag ut och antingen fodra eller gå ut med hunden.
finisdinis
Lord Dino reg. MSV B Vinst NGR Juli -09

Sista lediga dagen!

Ja, då sitter man här och slappar sista lediga dagen innan skolan drar igång igen och nu ska jag satsa allt, allt på skolan men vi får väl se hur länge det håller. Idag ska jag iaf rida Merlot och Anahita som hjälper mig ska rida Dino. Idag ska jag lägga på lite mer galopp.
Mina mål inför iår är:
Merlot:
Ska säljas men om hon inte säljs så är det att bli stadig i MSV B och kvala MSV A (har en nolla kvar) och kanske starta om hon är kvar så länge.
Dino:
Bli stadig i MSV B och kvala MSV A (två nollor kvar) och kanske starta.
Jag: Inte sitta och måtta för mycket, stadigare skänkel, finns mycket mer att bättra på men kommer inte på mer nu.
fina
Fina Märla i hagen, Januari 2010

Pigga ponnysar!

Jajjemensan, idag var det fart på bus ponnyerna. Jag red med min kompis Elin och vi red ungefär halva passet var, jag började på Märla och hon var lite bråkig när jag ställde krav på henne men till slut mjuknade hon. La till lite mer galopp idag också. Sen red jag Dino och han var jätte fin, idag hade jag nova bettet på honom och det känns som att han trivs super med det! Jag kan också säga att båda ponnyerna var jätte pigga i galoppen, haha sötnosarna!
Snart ska jag med min kompis Elin hem och imorgon ska jag rida båda två som vanligt!
Skriv gärna vad ni vill att jag ska skriva om!
lordis
Lord Dino i Järfälla 2007 Foto: Ellinor Bergman

Tur att man har ridhus!

Japp det skulle jag vilja säga att jag är väldigt glad över! Det är svårt för mig att rida ute då jag inte fått på några broddar på hästarna så red i ridhuset idag med! Först red jag Märla i låg form och mest jogga runt, sen galoppera jag ett varv åt båda hållen och hon var glad över att galoppera men jag tycker ändå att hon höll sig i skinnet och inte var överdrivet pigg. Sen red jag Dino och han funkar inte alls lika bra på vanligt tvådelat som han gör på mitt nova bett så numera ska han bara gå med nova bettet, visst var det inget fel på honom och han var fin och så men man märker att han trivs mer med nova bettet, det är toppen tycker jag! Dino gjorde jag samma sak med men han var mycket piggare i galoppen och ville nog busa lite!
Hade som sagt lektion för en tjej idag och jag tycker det är sjukt kul att lära ut, längtar tills jag får gå en ridlärar kurs!
merlots mule
Häftig bild på Merlots mule!

Helt slut!

Det var därför jag inte skrev igår, jag var jätte trött efter att ha jobbat hela morgonen. Efter jobbet så red jag, jag red Merlot och min granne fick rida Dino, så idag behövde jag inte rida båda. Båda två skötte sig toppen och idag fick de trava på lite mer, mellan travpassen la vi in ordentliga skritt pauser. 
Efter vi ridit så såg vi på Twilight, första gången jag såg den filmen och den var fantastiskt bra!
Idag ska jag snart ut och ha lektion för en tjej och sen ska jag rida min två små stjärnor!
märlis pärlis
Merlot "Märla" i hagen när det snöade väldigt mkt!

Idag var det jobb!

Hejsan!
Idag jobbade jag och det gick bra fast kl 11 ungefär frös vattnet så vi var tvunga att se till att allt vatten fungerade så det var bara att hämta varmvatten och tina upp vattenkopparna. Men en 45 minuter, 1 timma senare hade iallafall alla tinat.
Jag red Dino först och han var toppen fin idag med, gjorde i princip samma sak som igår fast jag travade mer idag. Det fanns även en som kunde filma så jag ska ladda upp en liten film snutt sen.
Merlot red jag sen och hon var mycket mycket bättre idag så jag är toppen nöjd idag, var bara jag och en till i ridhuset så hon var mycket lugnare. Tyvärr fanns ingen som kunde filma när jag red henne.
älskar dig
Dino idag innan jag satt upp.
Älsklingen
Merlot innan jag satt upp, tyvärr var det ganska mörkt när jag red henne, därav kvaliteten på bilden.

Dagens ridpass!

Hejsan!
 
Nu SKA jag börja blogga igen, haha får se hur länge det håller sig :)!
Idag kom jag hem från fjällen och ponnysarna har fått en välbehövd vila på 2 veckor. 
Först var det Dinos tur och han var helt totalt underbar, gud vad jag älskar den ponnyn! Jobbade han i låg form hela passet och travade kanske två varv åt båda hållen idag!
Märla  gjorde jag samma sak med men hon var inte lika fin som Dino idag, hon var alldeles för pigg (inte konstigt efter vilan) och jag red samtidigt som att det var lektion så imorgon ska jag rida henne innan lektionerna börjar så jag kan få ridhuset för mig själv så jag kan jobba igenom henne ordentligt. Imorgon ska jag öka på så de får trava lite mer. Ska bli härligt att få igång älsklingarna igen!
Imorgon ska jag jobba i stallet (bor ju på en ridskola) så jag bloggar efter jag ridit mina älsklingar och så ska jag planera tävlingsterminen och anmäla till lite tävlingar, jippi!
finfin
Dino, Vetlanda JC Cup LA+5

RSS 2.0