Globen helg

Hej allihopa!
Jag tänkte blogga, var ett tag sen sist. Nu sitter jag i skolan och bör göra ett skol arbete men jag fattar ingenting, tar det snart istället.
I helgen var det Stockholm International Horse Show, vi hade två ponnyer med Servus och Daim. Servus är ponnyn jag tävlat i ponnygalopp. Han är rutinerad i Globen, jag och mamma kom fram till att han varit med ca 8-9 år varav cirka 4 år med mig. Sen hade vi Daim också, en jätte söt shettis som ser ut som en nordsvensk, totalt underbar, han gjorde sin debut i Globen och gjorde det toppenbra!
Tjejerna som red de här var Jennifer och Jasmine Pedersen, jätte duktiga var dom! Hoppas ni såg dom, de var can can dansöser på invigningen och tomtar på julavlslutningen!
De jag köpt i helgen är:
  • John Whitaker träns till Dino
  • Sprenger bett till Dino
  • John Whitaker hjälm till mig (lämnade tillbaka den som var för liten så jag bytte där.)
  • Anna Scarpati schabrak med matchande luva.
Bilder på alla saker kommer!
Jag är jätte nöjd med mina köp!
Jag vill tacka alla för en underbar helg i älskade GLOBEN!
MVH Lovisa

Träning ikväll

Hej allihopa!
Ikväll ska jag träna Dino, han ska hoppa för första gången på över två veckor så han kommer vara väldigt glad!
I veckan har jag inte planerat något speciellt, ska shoppa på torsdag. Men sen på fredag åker jag och familjen till Göteborg på släktträff och det ska bli mys!
Vi hörs! Lovisa

trist...

Sitter i skolan och har Natur och friluftsliv, berättar om helgen när jag har tid!

Skolan...

Hejsan alla!
Sitter här i skolan och har Engelska med min klasskompis Emelie och hon hjälper mig massa för jag har lite jobbigt med Engelska :P!
Idag ska jag nog ta svin influens sprutan så Petra ska nog rida Merlot och Dino ska gå lektion för jag kommer bli sen hem.
MVH Lovisa

Dagens ridpass

Hej!
Idag red jag dressyr för mamma på Dino, det gick inte så jätte bra idag, för jag hittade inte riktigt rätt känsla, men på slutet blev allt bättre.
Merlot hopptränade jag idag för Cathrine och det gick så himla bra! Först red vi markarbete red på en åttvolt och flyttade baken utåt, sen galoppera, då fick vi galoppera på ett mindre fyrkantspår, och sätta dom på bakbenen och galoppera över bommar.
Idag hoppade vi mest lydnads hoppning och Märla var så himla lydig och fin, sist hoppade vi en studs serie.
Jag är så himla nöjd med henne idag, hon var inte alls lika pigg som förra gången så idag gick hon och rida ordentligt och jag red mycket bättre idag!
MVH Lovisa
Fina Merlot

Gårdagen

Hej!
Gårdagen hände inte mycket då jag har mycket i skolan, så igår fick Merlot gå lektion. Idag ska jag hoppträna Merlot för Cathrine. Ska bli riktigt roligt!
MVH Lovisa

Gårdagens ridpass

Hej!
Igår red jag ut på Merlot, red ungefär 45 minuter, konditionsträning. Hon var jätte fin och pigg.
Efter att jag ridit Merlot, hade jag lektion för Petra på Dillon. Först red hon fram och han var jätte fin när hon kom på hur hon ska göra. Efter det fick hon travhoppa och sen hoppa ett litet hinder i galopp, och bara rulla på och hon var jätte duktig och Dillon var fin, så det var jätte kul!
Idag skrittade jag barbacka på Merlot för jag slutade så sent så hann bara skritta innan ridhuset blev upptaget.
Dino vilade igår och idag red Anahita som hjälper mig med honom.
MVH Lovisa

Dagens ridpass

Hej!
Tack Sofie för designen!
Idag red jag Merlot och hon var toppen fin, red dressyr, sen efter ett tag fick Petra som rider henne när jag är borta sitta upp också hjälpte jag henne och det gick jätte bra!
Lisa red Dino och det gick jätte bra!
Blev ett kort inlägg för allt jag skrev raderades -.-
MVH Lovisa

Gästbloggning

Hej hej, Sofie som skriver nu (a)
Hehe, fick lösen av Lovisa så jag kunde fixa hennes design :)
Hoppas verkligen hon blir nöjd med den!
Tänkte dessutom bara säga att jag älskar den här tjejen! Har alltid så sjukt roligt med henne och man kan säga allt till henne! :D
Älskar dig Lovisa! <3

Dagens ridpass!

Hej!
Idag red jag samma övning som jag gjorde på Merlot igår, fast idag på Dino!
Först skritta, travade och galopperade jag fram honom. Sen travade jag över bommarna och han funkade riktigt bra, men i galoppen blev han stark och drog mot bommen, så jag gjorde halt ett par gånger och han blev mycket finare. På slutet var han jätte fin.
Merlot vilade idag!
Kommentera gärna vad ni vill att jag ska skriva om.
Hörs imorgon.
MVH Lovisa

Hemsk video...

Hemsk video!

Dagens ridpass!

Hejsan!
Idag red jag Merlot och tänkte på tipsen jag fick av Cathrin igår, så jag släpade fram lite bommar och red fram i skritt, trav och galopp. Sen travade jag henne över bommarna, när jag var nöjd med henne fattade jag galopp och galopperade över bommarna och försökte sätta henne lite mer på bakbenen, då hon är ganska framtung så behöver hon lite mer upp istället för att bli jätte lång och framtung, tycker jag fick en bra galopp, och jag kom nästan hela tiden rätt på bommarna. Det här är ju inte bara en bra övning för Märla utan även för mig då jag får träna ögat med avstånd. Sen travade och skrittade jag av henne.
Dino gick lektion idag, imorgon tänkte jag rida samma övning med honom, kan nog vara bra för honom, och är definitivt bra för mig! Märla ska få vila då hon gått hårt den här veckan.

MVH Lovisa
Jag och Merlot ungponnychampionatet 2008

Tillbaka

Hej, jag tänkte börja om igen! 
Igår fyllde jag år, 16, tack alla underbaringar som grattat mig igår!
Jag bloggar mer när jag kommit hem och ridit!

MVH Lovisa

RSS 2.0