Dagens ridpass!

Hejsan!
Idag red jag Merlot och tänkte på tipsen jag fick av Cathrin igår, så jag släpade fram lite bommar och red fram i skritt, trav och galopp. Sen travade jag henne över bommarna, när jag var nöjd med henne fattade jag galopp och galopperade över bommarna och försökte sätta henne lite mer på bakbenen, då hon är ganska framtung så behöver hon lite mer upp istället för att bli jätte lång och framtung, tycker jag fick en bra galopp, och jag kom nästan hela tiden rätt på bommarna. Det här är ju inte bara en bra övning för Märla utan även för mig då jag får träna ögat med avstånd. Sen travade och skrittade jag av henne.
Dino gick lektion idag, imorgon tänkte jag rida samma övning med honom, kan nog vara bra för honom, och är definitivt bra för mig! Märla ska få vila då hon gått hårt den här veckan.

MVH Lovisa
Jag och Merlot ungponnychampionatet 2008

Kommentarer
Postat av: sara jansson

cinnamon är oxå framtung ;) hihi märks att dom är halvsyskon <3

2009-11-06 @ 17:47:41
Postat av: Lovisa

2009-11-06 @ 17:56:46
Postat av: Lovisa

Kan man ju säga att de gör, på deras pannlugg också ^^, <3!

2009-11-06 @ 17:58:00
URL: http://ponnyryttaren.webblogg.se/
Postat av: sara jansson

haha dom är lite lika över det stora hela haha :) <3

2009-11-11 @ 09:44:48
Postat av: Linnéa

Fin ponny, är bilden tagen i Falkenberg? :)

2010-01-04 @ 00:36:39
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0