Mina förberedelser inför tävlingen.

Hejsan!

Tänkte berätta hur min dag såg ut för att förbereda Merlot till tävling dagen efter i Vingåker LA-MSV B!

Ridning:
Red ett lugnare dressyr pass där jag ville se att allt funkade, ville inte få ngt bråk så där dagen innan tävling. Hon var jätte fin!

Sen fick hon vara ute några timmar.

Smörjning:
Jag smörjde allting med Stübben glycerin tvål och läderfett.

Tvättning:
Efterssom jag har tillgång till spolspilta brukar jag tvätta hästarna innan tävling, tog något vanligt schampo, sen använde jag yes diskmedel i svansen, eftersom det är så drygt så blir svansen vit. Men jag använder bara yes i svansen.

Flätning:
Jag flätar manen och sen så väntar jag att rulla upp dom till knoppar tills på morgonen, precis innan vi åker, de går så himla lätt sönder annars.

Packning:
Jag packar alla mina ridgrejer, hjälm, väst, ridjacka, ridstövlar sen packar jag ryktlåda, schabrak, benskydd till hästen, men sadel och träns tar jag in i transporten på morgonen innan vi åker.

Lacka hovar:
Jag lackar hovarna så dom ska bli extra fina med Fiebings Hoof Polish, svart färg eftersom hon har svarta hovar, tycker hästarna blir lite extra fina med det.

Har säkert glömt något, men här har ni iaf det mest av det jag gör dagen innan tävling.
Fiebings Hoof Polish
Fiebings Hoof Polish

MVH
Lovisa

RSS 2.0