Hårdkörning!

Idag har jag hunnit med alla 3! Tycker jag är mycket duktigt.
Började med Märla och arbetade med skänkelvikningar i traven. Hon har en tendens att sluta lyssna när man flyttat henne ett tag så det gäller att hela tiden påminna henne på yttertygeln att hon måste lugna sig och lyssna på mig. Efter det arbetade jag med galoppen och jobbade först med fyrkant och volt mycket enkelt. När jag galopperat ett tag så provade jag att göra ett par galoppbyten. Tanken var att hon skulle vara kvar i sin fina form medans hon bytte och inte dra upp huvudet. Även fast hon tyckte det var väldigt jobbigt och svårt så jobbade hon ändå på väldigt bra. Är jätte nöjd med henne även fast hon var finare i torsdags och lördags men hon är fortfarande väldigt fin!
Sedan var det Zetras tur och han var spänd och som en stenvägg i munnen. Försökte få honom att slappna av men det gick inte alls. Det kan ju inte alltid gå bra... Men jag galopperade av honom lite så han inte ska vara så fruktansvärt pigg!
Efter det var det Dinos tur och han var väldigt tur, busen! Han sparkade bakut i fattningarna men han var ändå ganska fin även fast han blir lite jobbig när han blir så pigg och busig. Blev en lugn tur på honom.
Jag hjärta Dino

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0