Lyckad hoppträning!

Kom hem för ett bra tag sen från en väldigt lyckad hoppträning! Började med att trava över cavaletti bommar. Efter bommarna skulle vi flytta ut hästarna till hörnet och efter det rida rakt fram och öka traven fast fortfarande sitta kvar i sadeln och inte lätta i handen så mycket. Alltså bibehålla den samlingen man fått i hörnet så man sedan kan bara öka steglängden. Dino lyssnade väldigt bra och var fin! Efter det jobbade vi med galoppen, att länga och korta den, när vi kortade galoppen blev Dino lite sur och ville gärna sakta av, han behöver alltså stärkas i galoppen för att orka korta den och inte bli förbannad när jag ber honom om det. Efter det började vi hoppa och Dino gjorde först en bak ut spark, och efter det en kaprioll, haha jag skämtar inte, jag flög flera meter i luften! Fast jag sat faktiskt kvar haha! Vi hoppade fram på lite enklare hinder. Sen hoppade vi bana och han var helt himmelsk! Även fast han var stark och pigg så kunde jag rida fram till hindren och han hoppade fantastiskt!
Idag fick jag åka hem med en riktig självförtroendeboost! Så härligt! Dino är min kung!!!
Lisa och Märla var med också och dom var jätteduktiga!
Dino när jag ridit i sommarhagen sep -10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0