Tävlingssugen!

Ja! Gud vad jag är tävlingssugen!
Iallafall så har det gått några dagar sen sist, har varit sena kvällar! Men iaf när jag kom hem i söndags red jag Z direkt och hade en styrkeövning med studs, bom, bom, bom, bom, oxer. Var jättebra träning för honom då han behöver stärkas. Något jag även märker på honom är att han drar sig extremt mycket till höger när han hoppar så jag ska fråga Helena hur man lättast tränar bort det.
Idag så red jag först Dino i ridhuset och han hade inte gått på två dagar så han var skapligt pigg men jag försökte bara fokusera på att få honom att arbeta och han var fruktansvärt fin! Arbetade med serpentinbågar och förvänd galopp och det märks att han är lite svag när jag håller på med den förvända galoppen då han gärna galopperar iväg eller saktar av. Men jag ska jobba mer med den då den stärker väldigt mycket. Mamma kom in och longerade en liten b-ponny och då blev han självklart ofokuserad då han tyckte den lilla ponnyn var så söt men jag fick honom att lyssna på mig till slut!
Sen på kvällen var det Merlots tur. Hon var faktiskt rätt så jobbig idag. Fick inte galoppen att fungera för fem öre från början och han var väldigt stel och stark så jag satt mest på ått volter och försökte böja henne och mjuka upp henne i skritt och trav. Även fast hon var så jobbig idag så tyckte jag ändå att hon lossnade på slutet! Hon var svårast i vänster galopp.
Dino och jag på Runsten 2009, LA

Kommentarer
Postat av: Tove

ÅÅ jag längtar också efter tävlingar, dock har jag fyllde jag 18 förra året så får ju inte tävla henne i avd A bland ponnyerna.. :(

2011-02-01 @ 10:30:16
URL: http://tovekarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0