Gårdagens ridpass!

Red först Zetra på förmiddagen och red samma övning som igår fast med upphöjda bommar, så det blev 40 cm cirka. Det blir en stor skillnad på honom när det blir mer som "hinder" och han blev direkt mer svårreglerad, men jag jobbade mycket med att göra halt emellan de små "hindren" och klok som han är förstår han ganska snabbt att han bör lyssna på mig. När jag väl fick honom att vänta jobbade jag med att få honom att göra jämna galoppsprång och inte hela tiden lägga in ett halvt eller gå av ett för tidigt eller sent eller att det sista språnget blir jätte långt eller jätte kort. Kan väl säga att det märks en skillnad men det finns extremt mycket kvar att arbeta med.
Sen var det Märlas tur mer mot kvällningen och hon fick göra samma övning. försökte jobba med att hon inte ska bli så lång och att jag då tappar allting. Blev inte perfekt men blev iallafall mycket bättre på slutet! Blir en enormt stor skillnad från att ha gjort samma övning på Z och sen göra den på Märla så jag gjorde en del tabbar på avståndsbedömningen men hon var en pärla som vanligt och räddade mig.
Sist ut var Dino och honom red jag dressyrlektion för Monica och han var väldigt pigg och glad! Vi jobbade med att jag skulle komma ner i sadeln och få honom att börja böja på bakbenen och jäklar vad fin han blev! Han är verkligen en dröm att rida!
Stora Z!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0